Healthy Hormonal Balance

Wil jij graag beter in je vel zitten? Wil je beter en langer vast slapen? Heb je op dit moment last van stress en wil je dit niet meer ervaren? Het programma ‘Healthy Hormonal Balance’ van DAILY FIT biedt dan een uitkomst.

‘Hormonen reguleren onze stofwisseling, onze eetlust, fysieke kracht en de omvang van onze spieren alsmede hoeveel- en waar we vet opslaan, ons lichaamsgewicht en hoe we ons voelen.’

Het in balans brengen van de hormonale huishouding doormiddel van trainings-, voedings- en supplementenadvies zorgt voor een verbetering in de gezondheid en in hoe we ons dagelijks voelen.

‘Een benzine auto op diesel met slecht onderhoud functioneert ook niet goed..’

Alles draait om de balans tussen de hormonen. Door middel van voeding, supplementen en training kunnen we het metabolisme aanzienlijk verhogen en een mentale balans creëren. Met training alléén zijn deze doelstellingen niet haalbaar! Het in balans brengen van de hormonale huishouding zorgt tevens voor een verbetering op het mentale vlak. Al vele mensen hebben mogen ervaren dat het in balans brengen van de hormonale huishouding zorgt voor een betere nachtrust, vermindering in stresslevel, verbetering in energielevel en een verbetering in het concentratievermogen.

Meer lezen over jouw hormoonhuishouding

Voor vrouwen is dit vaak heel duidelijk. Zij ervaren bijv. maandelijks, ten tijde van de menstruatiecyclus, dat hun hormonale balans essentieel is voor hoe ze eruit zien en hoe ze zich voelen. Een veel voorkomend verschijnsel is bijvoorbeeld het ‘Pre Menstrueel-Syndroom’ (PMS) dat gepaard gaat met bijvoorbeeld heftige ‘moodswings.’ Ook wanneer vrouwen starten met de pil ervaren zij vaak een toename van hun vetmassa welke zich met name rond de billen en benen manifesteert.

Voor mannen is de verhouding tussen het testosteron hormoon en groeihormoon vaak verstoord wat zorgt voor een stijging in het cortisol hormoon of visa versa. Dit zorgt voor de meeste gevallen voor weinig tot geen aanmaak van spiermassa of zelfs afbraak van spiermassa en een verhoging van het vetpercentage (negatieve ontwikkeling in de ‘Body Composition’). Hoe hard je ook traint er veranderd maar niks… Ook de overige hormonen spelen hier uiteraard een rol in. Vooral het groeihormoon is een belangrijk hormoon voor het lichaam. Het groeihormoon stimuleert bijvoorbeeld het aanmaken van spiermassa. Cortisol daarentegen zorgt voor afbraak van spiermassa.

Hormonen zijn verantwoordelijk voor de regulatie van ons metabolisme en het metabolisme (de stofwisseling) is weer bepalend voor ons lichaamsgewicht. Een snelle stofwisseling zorgt ervoor dat de calorieën verbrand worden terwijl een trage stofwisseling de calorieën opslaat als vet. Daarom kunnen twee personen exact hetzelfde eten terwijl de één op hetzelfde gewicht blijft en de ander zwaarder wordt.